יום שלישי יום רביעי יום חמישי
יש להזמין עד יום ראשון בשעה 14:30. יש להזמין עד יום שני בשעה 14:30. יש להזמין עד יום שלישי בשעה 14:30.

שם עגלה:

שמור

עגלות שמורות

חורף חם מתחיל בשוקבוק

אנחנו מאמינים שאם לא טעמתם אפונה טרייה, שנקטפה בסמוך לאכילה והיא לא הייתה צריכה לחצות ימים ואוקיינוסים כדי להגיע לצלחת - לא טעמתם אפונה אמיתית מהי. כדורים של בריאות שאפשר לאדות, לבשל, לאפות, לטחון ולהכין בכל יום מנה מפתיעה אחרת.

במטבח - האפונה נחשבת לירק, למרות שלפי ההגדרה הבוטנית היא בעצם... פרי. אם תשאלו כל ילד הוא יגיד שאפונה ירוקה היא קיטנית אבל אם תשאלו דיאטנים הם יאמרו שהיא נחשבת ירק פחמימתי. האפונה הייתה אחד הצמחים המבויתים הראשונים שנרשמו בהיסטוריה. היא קלה מאד לגידול ומחירה שווה לכל נפש. האפונה דלה בשומן ובקלוריות ומה שעוד מעולה בה היא העובדה שלאחר הבישול היא כמעט לא מאבדת מערכיה התזונתיים. שיש בה רמות גבוהות של "קאומסטרול" - נוגד חמצון עוצמתי ואנטי דלקתי הנחשב כמסייע במניעת סרטן המעי ומסייע בעיכוב קצב הזדקנות הגוף. לפי כל הכללים, צריכת האפונה אמורה להיות בלתי מוגבלת. אבל לא.

דיאטנים מגדירים וסופרים את האפונה כמנת פחמימה. זאת למרות ערכה הקלורי נמוך יותר ממנת פחמימה ממוצעת והעובדה שהיא מכילה יתרונות בריאותיים של קטנית וירק, כמו: סיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ולתחושת שובע, מגוון ויטמינים ומינרלים, חלבון בכמות הקרובה לזו של חלבון במנת בשר בקר, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין K התורם לבריאות העצם, ברזל, מגנזיום, אשלגן, אבץ, חומצות אמינו ועוד. היא דלת שומן וקצב הספיגה שלה בדם איטי ביחס לפחמימה רגילה (גם בזכות החלבון), אבל יחד עם זאת, אנשים במשטר דיאטה יצטרכו להחשיב את האפונה בארוחה כמנת פחמימה (בכמות של בין 3 כפות ל- 3/4 כוס לאחר בישול). האפונה שלנו מגיעה אליכם מונבטת, במארז מיוחד, היישר מהמשק של עוזי תשובה ממושב עולש באזור השרון. ההנבטה מעלה את הערכים התזונתיים של האפונה, מיטיבה את יעילות וכמות ספיגתם בגופנו, מקצרת את משל הבישול ומקלה על תהליך העיכול שלה. את המתכון למרק של עוזי תמצאו בעמוד המתכונים שלנו, באתר או באפליקציה.

בלעדי: בננות בהבשלה מבוקרת

אומרים שלבננה יש שני מצבי הבשלה: קשה או "דבש"... אין דבר מתסכל יותר מאשר לפספס את התזמון האידיאלי של הבננה שבו היא צהובה וחלקה, קשיחה במידה ורכה במידה ובעלת טעם מתוק ומרקם מוצק וחלק. היום, אתם יכולים לשלוט בתהליך ההבשלה שלה.

הבננות שלנו מגיעות אליכם מהגליל, בתוך שקית בעלת טכנולוגיה מיוחדת השומרת על הבננה מפני הבשלה מהירה והשחרה. לכן, כשאתם פורקים את הארגז שהזמנתם אל תוציאו את הבננות מהשקית בה הגיעו ותוכלו להאריך את חיי הבננה ולשלוט על מועד הבשלתה. איך? כדי להסביר את פעולת השקית, נסביר בקצרה את תהליך הבשלת הבננה: מה שמשפיע על תהליך ההבשלה של הבננה הוא הורמון צמחי בשם אתילן. בתקופת ההבשלה, הבננה מייצרת יותר אתילן, הקולטנים שנמצאים בתאי הבננה קולטים את האתילן והוא מאיץ אותם לעבור מייצור עמילן לייצור סוכרים. האתילן גם מביא לפירוק מולקולה בשם פקטין הנמצאת בדפנות של תאי הפרי וגורם להתרככות הקליפה ובשר הבננה. במקביל הפיגמנטים על הקליפה משנים בהדרגה את צבעם מירוק לצהוב. כך מתקבלת בננה בשלה, צהובה ומתוקה. הבעיה היא שייצור אתילן ממשיך גם לאחר שהבננה הבשילה, ואף מאיץ את זמן הייצור. הקליפה מתרככת מדי ומתחילה להיסדק - חושפת את בשר הבננה לחמצן באוויר הגורם לו להשחיר. עוד משפט על האתילן: הוא מולקולת-גז נדיפה שמאיצה את תהליכי ההבשלה של פירות אחרים שנמצאים בקרבת הבננה, לכן מומלץ לשים אותה בקערה נפרדת.

השקית מיוצרת בטכנולוגיה שיודעת לעצור את תהליך ההבשלה, בכך שהיא מנדפת החוצה את האתילן, מאטה את קצב ה״נשימה״ של הבננה ובכך מפחיתה את ריכוז ה- co2 בתוך השקית. החורים בשקית מאפשרים נידוף רק של הגזים הללו ולא של חומרים אחרים החיוניים לשמירת הטריות של הבננה. השקית מאריכה את חיי הבננות ביותר משבוע. כדי להביא את הבננה להבשלה הרצויה למאכל, יש להוציא אותה מהשקית, להמתין יום (במהלכו מתבצע תהליך ההבשלה שהסברנו קודם). עובדה חשובה על הבשלת הבננות: התברר שבננה בשלה מייצרת יותר נוגדי חמצון, הבאים לדי ביטוי בכתמים השחורים על קליפת הבננה. בננה שחורה ורכה אינה מושכת במיוחד למאכל אבל באופן מסוים היא בריאה יותר בשל כמות נוגדי החמצון שבה. ישנן מדינות המוכרות בננות ביחידות בודדות, בתוך שקיות ניילון שעליהן מסומן בצורה ברורה מה מידת הבשלות המועשרת בנוגדי חמצון ובאיזה שלב מומלץ לאכול את הבננה.

לבריאות שלכם מגיע טיפול שורש

כורכום הוא אחד הצמחים העתיקים ביותר בשימוש למאכל או לרפואה ואחד מהנחקרים ביותר כיום, בעולם הרפואה המודרנית. רבות דובר ופורסם על סגולותיו במניעת ובריפוי מחלות שונות, החל מצינון פשוט או דלקות שונות ועד לסוגי סרטן שונים, דיכאון ועוד.

שורש הכורכום של מאיר אליהו (חקלאי ותיק המתמחה בגידול תבלינים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים) עדיף, לדעתנו, על המוצר הטחון שקונים ארוז מראש מהמדף. ראשית: תמיד עדיף לרכוש תבלינים או שורשים טריים בשלמותם - ממקור ידוע, ולא טחונים (כשחלק ניכר מערכיהם מתנדפים באור ובחמצן) וללא תוספות טעם שונות. חשוב לדעת כי תבלין טחון עובר תהליך של הרתחה, ייבוש וטחינה הפוגם באיכות הערכים התזונתיים שלו. שנית, מרבית הכורכום הטחון מיובא לארץ מסין ונארז תחת מותג זה או אחר. אומנם לא מדובר חלילה במוצר פגום - הכל בסדר, אך בהשוואה לשורש הטרי שנקטף בסמוך לשיווקו לבתי הלקוחות - האבקה הטחונה ממקור עלום בהחלט נחותה.

את שורש הכורכום מומלץ לשמור בתא על דלת המקרר ובכל פעם שצריך - לגרד את הכמות הנדרשת באמצעות החורים הקטנים ביותר של הפומפייה. אם תגרדו את הכורכום בחורים הגדולים, פרורי הכורכום בתבשיל עלולים לצבוע את השיניים בצהוב מבלי שתבחינו (עד שמישהו יעיר לכם על החיוך...). קליפת הכורכום דקה וטובה למאכל, לכן אין צורך לקלף אותה לפני הגירוד. מי שעובד מול מתכון מסודר ורוצה לדעת כמה שורש מגורד זה "כפית כורכום", יחס החילוף במתכון הוא: כפית 1 = 1.5-2 ס"מ שורש מגורד. את שורש הכורכום ניתן לשמור גם במקפיא, ללא הפשרה מוקדמת לפני השימוש. פשוט שוברים חתיכה מהשורש, בגודל הרצוי, ומגרדים. אז איך תוסיפו את הכורכום לתפריט היומי שלכם? המלצה שלנו: כל בסיס למנה שמתחיל בטיגון בצל בשמן - הוסיפו כורכום, באופן הבא: שמן זית, בצל קצוץ, כמה שיני שום (שחתכתם לפרוסות ונתתם להן "לשכב" באוויר כמה דקות), כפית כורכום ורבע כפית פלפל שחור טחון. אומרים ששילוב תרכובות המזונות הללו יוצר תרכובת הנלחמת בתאים סרטניים בגוף ובאופן כללי תורמת למערכת חיסונית חסונה וחזקה. ניתן להוסיף כורכום כמעט לכל תבשיל: מרק, קציצות, ירקות מבושלים ועוד. אפשר גם להוסיף לסלט טרי, יחד עם המלח ושמן הזית (או כל תיבול שאוהבים). שורש כורכום - בריאות ששווה לנסות.