בחר ישוב שאליו תרצה שנגיע

שם עגלה:

שמור

עגלות שמורות

עמק יזרעאל Yes, We Come!

השבוע אנחנו שמחים לבשר על גדילה באזורי החלוקה שלנו. החל מיום ראשון, גם תושבי עמק יזרעאל ייהנו מתוצרת חקלאית טרייה, איכותית ומפוקחת ישירות מהחקלאי.

מועצה אזורית עמק יזרעאל היא אחת מהמועצות האזוריות הגדולות בארץ. אוכלוסיית העמק מונה כמה עשרות אלפי תושבים ורשימת היישובים שלה מגוונת ביותר: קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים, 2 יישובי מיעוטים (מנשייה זבדה וסוואד חמירה) וגם כפר לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. וכמובן: חלק ממקור פרנסתם של התושבים מגיע מחקלאות, אז כבר יש לנו תחושה של בית...

בשלב ראשון, המשלוחים ליישובי העמק יתרכזו במועד אחד: יום שלישי, בין השעות 08:00-17:00. את ההזמנה יש לבצע באתר או באפליקציה של שוקבוק לא יאוחר מיום ראשון של אותו שבוע, בשעה 14:30. עם הזמן ובהתאם לביקוש - נשמח להרחיב גם את מועדי החלוקה. יש לכם משפחה או חברים ביישובי עמק יזרעאל? הזמינו אותם להירשם לאתר ולבדוק שהיישוב שלהם נמצא ברשימת החלוקה שלנו. לחילופין, או תייגו אותם בדף הפייסבוק שלנו ואנחנו נשלח להם את הניוזלטר שלנו ולינק לאתר. אפשר גם לשלוח אלינו הודעה ב"צור קשר" עם שם היישוב. אנחנו נשמח להגיע לכל יישוב בו תהיה דרישה.

האדום הקטן והלבנה הגדולה

פעם הם היו בכל שוק ורשת שיווק: שזיפי מיטלי קטנים, אדומים ומפוצצים במתיקות, שיכולת להכניס לפה ולסגור עניין בביס אחד של תענוג. אנחנו עוד זוכרים את אריזות הפלסטיק המרובעות שהיו מחכות לנו במקרר כשהיינו חוזרים מבית הספר, צמאים למשהו קר ומתוק. רחצנו אותם קלות מתחת לברז וזרקנו לתוך הפה.

היום קוראים לזה "טעם של פעם". עמוס כהן מ"ערוגות" לא מתסכל על מה שהיה אלא ממשיך לעשות את מה שהוא יודע יותר מכל: לגדל תוצרת חקלאית איכותית וטעימה להפליא. המיטלי עשיר בוויטמינים ומינרלים, מכיל נוגדי חמצון חזקים וסיבים תזונתיים. השזיף ידוע ביכולתו להקל על עצירות בזכות נוכחותם של חומרים ממריצי עיכול בפרי. גם מיץ שזיפים (שכידוע, במיץ אין סיבים) עושה את אותה עבודה, כשמדובר במערכת העיכול שלנו, בכלל זה גם שזיפים מיובשים (נהוג להשרותם במים למשך הלילה ובבוקר לשתות את המים על קיבה ריקה. אפשר גם לאכול את השזיפים).

שעועית "בובס" היא סוג של שעועית לבנה. ביחס לשעועיות לבנות אחרות היא מעט גדולה ושטוחה יותר, בעלת טעם טיפה יותר מתקתק ולוקח לה שעות להתבשל אחרי (לפחות) יממה של השרייה המים. כמו כל קטנייה, ה"בובס" מכילה חלבון, מינרלים החיוניים לגופנו כמו ברזל, אבץ וסידן, ויטמינים מקבוצת B וסיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע. החלבון שבשעועית אומנם שווה בכמותו לחלבון מן החי (כאשר משווים את כמות החלבון ב-100 גרם של שעועית לבין 100 ג' בשר, למשל) אבל בכדי לאכול את כמות החלבון הרצויה לאדם בוגר יש לאכול מנת שעועית במשקל של בערך 200-300 גרם וכאן נוצר הבדל קלורי משמעותי לרעת השעועית. בנוסף, איכות החלבון החי טובה יותר מהחלבון הצמחי. מצד שני, חלבון מהחי מכיל יותר שומן ופחות סיבים תזונתיים ביחס לשעועית... אז איזה חלבון עדיף? חלבון מורכב מ-21 חומצות אמינו שונות, מתוכן 9 חומצות אמינו חיוניות שאותן הגוף לא מסוגל לייצר בעצמו וסומך עלינו, לקבל אותן מהמזון. החלבון מהחי כולל את 9 חומצות האמינו הללו, החלבון מהצומח לא בהכרח. אבל: כאשר צורכים קטניות בשילוב עם דגנים, הגוף שלנו מקבל את מלוא חומצות האמינו הנדרשות לו. השילוב לא חייב להיעשות באותה ארוחה, אין צורך להתייגע בהכנת מתכונים מורכבים. מספיק שבאותו יום צורכים (לדוגמה) דגנים בארוחת בוקר (דייסת קוואקר, כריך מלחם דגנים מלא או קונפלקס) ובצהריים ארוחה עם קטניות - והסתדרנו מבחינת מנת חלבון איכותי יומית.

איך אפשר להעלות את איכות התזונה שלנו כשמדובר בשעועית?

שעועית היא מזון יבש, אבל חשוב לקנות סחורה טרייה. אחרת זה משפיע הן על איכות והן על טעם המנה ואף מאריך את משך הבישול. בעניין הטריות אנחנו לגמרי סומכים על הספק שלנו - "אי של בריאות" שמספק לנו גם מגוון דגנים, פיצוחים, מיקס של פירות יבשים, חליטות ועוד. את השעועית חשוב לאחסן בכלי סגור במקום מוצל וקריר. ניתן לבשל את כל השעועית בבת אחת ולהקפיא למשך חצי שנה ואז חסכתם השרייה-בישול (24 שעות השרייה + כ-3 שעות בישול ל"בובס") בכל פעם שחשקה נפשכם במנת שעועית. הנבטה של השעועית מעלה את כמות חומצות האמינו ומסייעת לעיכול השעועית ומעניקה ערך מוסף של בריאות לגוף.

הידעתם ש...

הידעתם ש...

באכילת סלרי אתם עשויים לשרוף אנרגיה יותר מכמות הקלוריות שיש בסלרי?

בעיני רבים, הסלרי נחשב לירק בעל "ערך קלורי שלילי". לפני שנסביר למה הכוונה, עלינו לסייג ולומר כי המונח "ערך קלורי שלילי" לא נבדק מדעית ולא נוסח כמסקנה קלינית, בוטנית או אחרת כלשהי. יחד עם זאת, ישנן מספיק דיאטות שבונות על הקביעה הזאת ומספיק אנשים בעולם מנשנשים סלרי לא רק כי הוא טעים ובריא, אלא כי הוא עוזר להרזות. "ערך קלורי שלילי" הוא מונח המתייחס למזונות שמספר הקלוריות (אנרגיה) שלהם נמוך כל כך, עד שעצם המאמץ ללעוס ולעכל אותם לוקח מהגוף יותר אנרגיה ממספר הקלוריות שנכנסות אליו בעת אכילת המזון. ומי שנוהג לאכול סלרי טרי יודע שלוקח לגבעול זמן "להילעס" והגוף גם משקיע מאמץ בעיכול הסיבים התזונתיים שבו. ושוב נסייג, הרזיה היא תהליך שכולל גורמים נוספים כמו גיל, מצב בריאותי, גנטיקה, פעילות גופנית ועוד - לא רק אוכל וקלוריות. ב- 100 גרם סלרי יש בסביבות 16 קלוריות (בתנאי שלא טובלים את גבעולי הסלרי ברטבים או במטבלים עשירים...) ו- 95% מים. גם ללא התרומה לדיאטה, הסלרי מעשיר את גופנו בשלל ויטמינים ומינרלים. יש בו כמות יפה של חומצה פולית, אשלגן, ויטמינים ממשפחת B, ויטמין K, סידן, ברזל, מגנזיום ואוצרות נוספים.

הידעתם ש...

אכילת תפוח עץ על הבוקר יכולה לעורר אתכם יותר מאשר כוס קפה?

מיליוני אנשים ברחבי העולם לא יכולים להתחיל את הבוקר בלי כוס קפה. "אל תדברו אתי לפני הקפה." מכירים? הבעיה עם קפאין שאחרי ההתעוררות מגיעה הצניחה ואז מכינים עוד כוס קפה... אם אתם רוצים להוריד בצריכת הקפה היומית שלכם, הנה כמה תחליפים שיכולים לפתוח לכם את היום: תפוח: מרענן, מרווה ומספק סיבים תזונתיים שמתפרקים לאט ומשחררים אנרגיה הדרגתית, בשילוב עם חלבון שיסייע לפירוק איטי יותר של סוכר הפרי בדם אתם מקבלים אנרג'י-בר מעולה. קערית של קוואקר (שיבולת שועל): גם מלאה באנרגיה, גם בעלת מדד גלקומי נמוך וגם נותנת תחושת שובע לאורך זמן. דבש: הוא אומנם סוכר טהור אבל למי שמותר לאכול דבש - מדובר בממתיק עתיר יתרונות שנותן "בוסט" של אנרגיה בכפית. שקדים: טוב לבוקר אבל גם כנשנוש מעורר לאורך כל היום, בזכות כמות החלבון והסיבים לצד שילוב ויטמינים שעוזר להפוך את החלבון לאנרגיה זמינה. זרעי צי'ה: עשירים באומגה 3 שעוזרת לפקס את המוח ולהילחם בעייפות, הזרעים סופגים בתוכם כמות עצומה של נוזלים, מונעים התייבשות ותורמים להאצת פעולת העיכול ובכך מסייעים בהמרת המזון לאנרגיה. בקיצור: מנת של קוואקר עם חתיכות תפוח, זרעי צ'יה וכפית דבש יספקו לגוף שלכם הרבה מאד אנרגיה וזה הרבה יותר מזין וממלא מספל קפה...

הבהרה: לפני שבועיים, העלנו אייטם בשם "בוקרה פיל משמש" שבו הבאנו דברים ממאמר המתאר מחקר שבדק את הקשר בין גרעיני המשמש לבין מחלת הסרטן. הלינק שצרפנו, למי שירצה להעמיק, הוביל לאתר של מתנגדי חיסונים וגרם לכעס ולפגיעה ברגשות כמה מלקוחותינו. למרות שהאייטם עצמו לא הזכיר בכלל את נושא החיסונים ולמרות שאנו הרגשנו שהבאנו את המידע בצורה עניינית, ללא כל דעה אישית - כולל ציון מפורש לאי תקיפותו הקלינית של המחקר, חלקכם כעס על הכתבה ואף הביע זאת בכתב ובשיחה אישית. מיותר לציין שהסרנו את הכתבה מדפי המדיה שלנו, התנצלנו בפני הלקוחות ואנו מתנצלים כעת גם בפני אלו מכם שנפגעו אך לא פנו אלינו. תודה שאתם קוראים את הניוזלטר שלנו, אנו טורחים רבות על מנת לחדש ולעניין, גם בנושאים שקשה למצוא בעבורם מידע מקורי. אנחנו מעריכים כל פנייה שלכם אלינו, בודקים ומטפלים. שירות הלקוחות והמייל שלנו זמינים עבורכם, לכל תגובה - גם לביקורת וגם למחמאות. תודה.

עוד טעימה:

במקום לפח - מהפך!
2 הטבות לחודש החגים
לקראת קניות החג
אפרסהמון חדש בשוקבוק
ברכות לגדיד 2019
שלום ספטמבר
אזורי משלוח ותוצרת חדשים
רואים את השגרה באופק
אוגוסט של מתנות נמשך!
אוגוסט של מתנות בשוקבוק!
המנגו והתירס הלבן כבר כאן!
הישרדות עונת ה-וי.איי.פרי
החיים הוורודים של הבטטות
עלייה במשקל - רווח שלכם
עוצמת הבריאות באריזת מיקרו
פצצת אנרגיה ירוקה
לאן נעלמו הלימונים שלנו?
האתגר הבריא הבא הגיע!
מצאנו אוצר חדש

הגיע זמן הדובדבן
יד הדמיון
שבוע עצמאות
הקיץ מגיע. תות, סוף.
פסח שמח וכשר בשוקבוק
ישראל בוחרת שוקבוק
העם עם הגולן והלב עם העוטף
האספרגוס חוזר לשוקבוק!
הטבה בלעדית לאימהות טריות
לחיות בלי שקיות
שישוקבוק - משלוחים גם בשישי
הארטישוק חוזר והוא במיטבו!
לידע יש טעם של עוד...
פיצוץ בפה
ויהי אור! (לזמן מוגבל)
טעמתם פעם שעוונית נאכלת?
חג שמח, תמר, אלה, שקד...
מלכת היער
חורף חם
פרידה מחבר יקר
יורדים לשורש המרק
הפתעות כמוסות ומתוקות
בשבילנו זו שליחות
בריאות מג'ינג'ר עד תות
מרחיבים את שירות המשלוחים!
התשובה שלנו ל"צבע אדום"
השבוע נגשים חלום ורוד
העלים החדשים הגיעו!
בוחרים שוקבוק לחיים בריאים
בננות בשקית הבשלה מבוקרת
מלך הפופ מגיע!
הבריאות שבטעם
אוהבים לא אוהבים
רגע לפני אחרי החגים
מתחילים שנה - סוגרים עונה
הלימודים והחגים בפתח
מריחים את תשנ"ט
טעימה של שזיפים
חגיגה באוגוסט
ברוכים הבאים