בחר ישוב שאליו תרצה שנגיע

שם עגלה:

שמור

עגלות שמורות

משלוחי חג סוכות

ראש השנה מאחורינו. הסגר והעובדה שכמעט כל משפחה חגגה בביתה שלה הובילו למגמה של עלייה במספר המשלוחים לחג. גם לקראת סוף השבוע הנוכחי, שכולל 4 ימים: שישי-שבת, ערב ויום כיפור, הורגשה עלייה במספר הארגזים שהוזמנו. לקראת ההחמרה בהגבלות, עם ישראל צפוי לשבת בביתו או בסוכתו למשך כל ימי חול המועד ואנחנו נשמח להמשיך לשרת אתכם לאורכה ולרוחבה של המדינה, בהתאם לטבלת המועדים והאזורים הבאה:

ערב ויום כיפור: ביום ראשון, 27.9, וביום שני, 28.9, לא יתקיימו משלוחים.

המשך השבוע: ביום שלישי, 29.9, לא יתקיימו משלוחי בוקר, משלוחי הערב יתקיימו כרגיל ויתווספו קווי משלוחים לירושלים ולבאר-שבע. ביום רביעי, 30.9, המשלוחים יתקיימו כרגיל, למשלוחי הבוקר יתווסף קו לאזור שבין חדרה לקריות. ביום חמישי, 1.10, יתקיימו משלוחים כרגיל, אבל לא יתקיימו משלוחים לאזור שבין חדרה לקריות.

ערב סוכות וחוה"מ: ביום שישי, 2.10, המשלוחים יתקיימו כרגיל ויתווסף קו משלוחים לאזור שבין חדרה לקריות. במהלך ימי חול המועד יתקיימו המשלוחים כמו בשבוע רגיל, מראשון עד שישי. ושוב נזכיר: לכל אזור ויום משלוח יש מכסת משלוחים קבועה מראש, אנו נתגבר ככל שניתן את הקווים. עם זאת, אנו ממליצים להזמין מראש, לכול תקופת החגים, ולו רק כדי לשריין את תאריך המשלוח. אנחנו ממילא לא מחייבים אתכם בעת ההזמנה, אלא רק אחרי שהמשלוח מגיע לביתכם.

מכולנו בשוקבוק: גמר חתימה טובה וצום מועיל.

נפרדים מפירות הקיץ

מי שרוצה להיפרד מפירות צריך לעשות זאת מהר. החל מהשבוע ובאופן הדרגתי, ישנה תפריט הפירות את צבעיו ויעבור למתכונת סתיו-חורף. את לוחות הזמנים הקבועים יקבעו החקלאים, בהתאם לתוצרת שעל העצים ואיכותה. אז מי הראשונים לעזוב אותנו?

השבוע ירד האפרסק ובעוד שבוע-שבועיים נגיד שלום גם לנקטרינות. בדקנו ברשימות שלנו וגילינו שהאפרסקים והנקטרינות עלו בשלהי הסגר הראשון. כעת נסגר מעגל שאופייני רק לשנת תש"פ, שבו הם יורדים מהתפריט בעיצומו של סגר שני. הגיוני בסה"כ, הרי מדובר באותה משפחה; הנקטרינה הוא זן של אפרסק.

וכמו בשיר של לאה נאור - "סוף זה תמיד התחלה", תפריט הפירות יתחדש בקרוב. ניצני פירות החורף הם: תפוז טבורי ירוק ובננות שכבר עלו השבוע לתפריט, אחריהם יגיעו הגויאבות, האפרסמונים והקלמנטינות, בהתאם להבשלתם הטבעית על העצים. אנחנו, כזכור, לא מאפסנים תוצרת חקלאית, לא מזרזים הבשלה באמצעים מלאכותיים ולא ממהרים להעלות פירות שלא הבשילו, רק כדי להיות ראשונים.

תפוז טבורי מבשיל מוקדם וחוזר אלינו בדיוק בזמן, לפתוח אתנו את השנה החדשה. הקליפה שלו עדיין ירוקה והטעם חמצמץ אבל הוא בשל לחלוטין (ברמת מתיקות המאפיינת את הזן) טעים וטרי מהעץ. הטבורי נקרא כך על משום "התפוז הקטנטן" המצוי בתוך הפרי החיצוני, נראה כמו התאום הקטן והלא מפותח של התפוז הגדול ומבנהו מזכיר בצורתו טבור אדם. כמו כל ההדרים, הוא עשיר בוויטמין C ומלא באנרגיה. אנחנו נהנה ממנו לפחות עד ינואר.

הבננות עשירות באשלגן, העוזר לשמור על ערכי לחץ דם תקינים ועל בריאות הלב. יש בהן ויטמין B6 וסיבים תזונתיים התומכים בפעילותה התקינה של מערכת העיכול ועוזרים לפרק פחמימות ושומנים. הבננה מתוקה בזכות נוכחותם של סוכרים טבעיים (סוכרוז, גלוקוז ופרוקטוז) וככל שהבננה בשלה יותר, כך היא מתוקה יותר. במהלך הבשלתה, הבננה מתרככת והופכת לחומה. הסבתות קוראות לזה "דבש" - וזה באמת "דבש". דבש (סוכר) של בננה, לא של צוף פרחים. בננה בשלה מדי לא זורקים. מקלפים אותה, חותכים ל 3-4 חתיכות, מכניסים לקופסת פלסטיק אטומה והיידה - למקפיא. תפקידה הטרי אולי הסתיים, אבל כשהיא תצא מהמקפיא, היא תהפוך לשייק בריאות צונן או לעוגת בננות מדהימה.

גויאבה היא פרי חורפי-קלאסי ואחד מהבריאים ביותר הקיימים בשוק. למרות מתיקותה, הערך הקלורי שלה נמוך: רק כ-50 קלוריות ל-100 גרם. לכן היא מתאימה גם לשומרים על המשקל. יש בגויאבה יותר ויטמין C מאשר בתפוז ויותר ויטמין A מאשר בלימון. היא עשירה בברזל זמין - ברזל הנספג בגוף בצורה מיטבית ללא כל השפעה על מערכת העיכול, גם בזכות כמויות הוויטמין C שיש בה. וזה עוד לפני שגילינו לכם שהיא מכילה את כל הוויטמינים מקבוצת B (למעט B12), ויטמין E, מגנזיום, אשלגן, אבץ, סידן, נחושת, סלניום, סיבים תזונתיים, חלבון ממקור צמחי, חומצה פולית ועוד. 2-3 גויאבות ביום יכולות להעניק לגופכם את כמות הוויטמינים היומית הדרושה לו. למי שכמובן לא מוטרד מהניחוח הדומיננטי שלה...

גם האפרסמון לא טומן את בריאותו בצלחת. בעצם, הוא כן "טומן". באפרסמון טמונים קרוטנואידים - קבוצת פיגמנטים הנמצאים בפירות או בירקות בגוונים של צהוב-אדום, התורמים לבריאותנו במגוון דרכים וישנם מספיק מחקרים שתומכים בטענה שהם מסוגלים למנוע סוגים שונים של סרטן. האפרסמון גם עשיר בוויטמין A, התורם לתפקוד מערכת החיסון, למראה חיוני של העור ולראייה תקינה. ויטמין C, ויטמין E, ויטמין B6, כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון המעכבים את חמצון הכולסטרול הרע בדם ובכך תורמים להפחתת רמות השומנים בדם ולבריאות הלב.

קלמנטינה היא אחד מפירות ההדר האהובים. או השנואים. תלוי את מי שואלים. ישנם מקומות עבודה שבהם תלוי שלט מפורש: "לא לקלף כאן קלמנטינות!" בשנה שעברה נהנינו מכמה זנים שונים של קלמנטינות, נשמח לעדכן אתכם, בזמן אמת, איזה זן נכנס לתפריט ומתי בדיוק זה קורה.

החטאים שבין אדם לגופו

אז על מה רובנו צריכים לבקש סליחה מהגוף שלנו? על זה שעמדנו מול המראה והעברנו עליו מבט ביקורתי ומעליב? על זה שהעבדנו אותו הרבה מדי וקשה מדי ומנענו ממנו את המנוחה שהוא היה צריך כדי לעמוד בקצב? או אולי על שלקחנו כמובן מאליו את המאמצים שהוא עושה כדי לשמור על בריאותנו ולא השקענו מספיק בחיזוקו ובאיכות תזונתו? בואו נראה על כמה מהחטאים ברשימה הבאה גם אתם יכולים לסמן "וי":

לא הקשבנו לגוף, גם כשהוא אותת לנו במדויק מה הוא צריך: כמה פעמים התעלמנו, השנה, מהצרכים הבסיסיים של הגוף? המשכנו לאכול גם אחרי ששבענו, לא שתינו מספיק מים גם כשהתחיל לכאוב הראש, התעלמנו מתחושת הרעב כי יש עוד "זום" ועוד מצגת ועוד דו"ח... כמה פעמים לא התפננו ללכת ל"התפנות"? והכי חמור: כמה פעמים התעוררנו חולים ובכ"ז המשכנו לעבוד ולהתרוצץ כרגיל, בלי לטפל בגוף ולתת לו לנוח?

התעללנו בגוף שלנו בכוונה: דיאטה לא אחראית, שגרמה לגוף לרוקן את מצבורי הרזרבה שלו. מלחמה נגד השעון הפנימי שרק רוצה להניח את הראש על הכר, אבל אנחנו חייבים לסיים לראות עוד פרק בסדרה האהובה. על זה שהפכנו לחלק בלתי נפרד מהספה עד שנתפס לנו כל הגוף רק מלשנות פוזיציה. וכל הלחץ שצברנו בפנים, בעוד שכלפי חוץ שידרנו "עסקים כרגיל" והנחנו ללחץ לכרסם אותנו. ומה עם העובדה שלא נשמנו השנה, כמעט בכלל...

שנאת חינם: מעטים האנשים שאוהבים את הגוף שלהם. במקום להתעורר בכל בוקר ולהודות לו על השירות הנפלא, על עמידותו האיתנה ועל זה שהוא זורם עם כל השיגעונות שלנו... אנחנו כל היום עסוקים בלבקר אותו: הכרס בולטת מדי, הירכיים עבות מדי, סימני ההיריון וקמטי ההבעה מודגשים מדי. למה אני נמוך? למה אני גבוה? מזה הצלוליטיס הזה? איפה הקוביות שעבדתי עליהן במכון כושר?

אכילת דברים אסורים: תוצרת חקלאית שלא ידענו מהיכן היא מגיעה, באילו תנאים גדלה ותחת איזה פיקוח לריסוס היא עומדת? סטייה מהתפריט שקבעו לנו אנשי מקצוע: יותר מדי סוכרים ופחמימות, פחות מדי ויטמינים ומינרלים, ג'אנק פוד לפני השינה ועוד.

כמו שאנחנו מכירים אותו, הגוף שלנו סלחן. הוא יודע לתקן את מה שאנחנו מקלקלים, לחזק אותנו ולשמור על עצמו. חלק מחשבון הנפש-גוף הזה הוא לדעת לסלוח לעצמנו, להסיק מסקנות ולתקן, כל עוד אפשר. תתחילו בקטן: לשתות עוד כוס מים ביום. לאכול ירק אחד בכל ארוחה. להוריד חצי כפית סוכר מהקפה. ללכת יותר ברגל. לתרגל יוגה ונשימות מול סרטון הדרכה ביוטיוב. לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית פשוט כי היא טובה יותר ומפוקחת. ואם אתם מוצאים את עצמכם נגררים שוב להרגלים הישנים, תקראו שוב את האייטם הזה, הוא יעזור לכם לחזור לתלם. כי כשלגוף טוב - השנה טובה.

עוד טעימה:

על קפה ושמן זית
הטבע חוזר לשגרה
נפלאות המורינגה

שינויים במועדי המשלוחים!
ליקרים, תמרים וסיפורים
בחירות במדף התפוחים
ענבי קרימסון ותפוחי גאלה !
תפריט הקיץ ממשיך להתמלא
עגבניית תמר היא שם דבר
חברים ונהנים
לימונים והופעת הגיזרונים
הקיץ הגיע: נא לפתוח פטריות
התירס הלבן חוזר
נשים יצירתיות ומוצרים חדשים
פלפלים, דבש ולחמים חדשים
יותר משקל פחות מחיר
מיטלי קטן ומתוק
ברכות לשר החקלאות החדש
חדש! מארזי שי לשבועות
מי יצא ומי נכנס?
חדש: מזון מן הטבע
מוצרים חדשים בשוקבוק
פירות הקיץ כבר כאן
היערכות משלוחים
צמחי מרפא במיצוי מיטבי
מגבירים את שירות המשלוחים
מתנה של בריאות בכל משלוח
יום האישה שמח ופורים מבדח
האבטיחים כבר כאן
יום המשפחות שמח בשוקבוק
לתת אמון זו אהבה
פירות יבשים: נכון/לא נכון
דיאטה ללא גלוטן
חוק הסימון ותוצרת חקלאית
החלטות לשנת 2020
בשוקבוק, קהילות נהנות יותר
מתכונים לחורף בריא
בחורף, מרק ירקות או סלט?
אריזות חיסכון והטבות דצמבר
דוד משה מגיע לשוקבוק
המלצות החקלאים לשר
הקדימו תזונה לחורף
הפירות שחיכיתם להם הגיעו
חודש הדר
פירות הפרימיום של שוקבוק
במקום לפח - מהפך!
2 הטבות לחודש החגים
לקראת קניות החג
אפרסהמון חדש בשוקבוק
ברכות לגדיד 2019
שלום ספטמבר
אזורי משלוח ותוצרת חדשים
רואים את השגרה באופק
אוגוסט של מתנות נמשך!
אוגוסט של מתנות בשוקבוק!
המנגו והתירס הלבן כבר כאן!
הישרדות עונת ה-וי.איי.פרי
החיים הוורודים של הבטטות
עלייה במשקל - רווח שלכם
נגישות