בחר ישוב שאליו תרצה שנגיע

שם עגלה:

שמור

עגלות שמורות

מלפפון מיני באריזה חדשה

אתם ידעתם שהמלפפון שכולנו אוכלים, פחות או יותר מהרגע שצמחו לנו שיניים, נחשב לפרי מבחינה בוטנית? ממש כמו "אחותו לסלט" העגבנייה. המלפפון מלא בתוכו בזרעים קטנים ומבחינה בוטנית, הוא נחשב לפרי. בניגוד לירק שנחשב לחלק מהצמח עצמו ואינו מכיל זרעים (או גרעינים). מסיבה זו, גם הפלפל הוא פרי והקישוא (שאגב, הוא והמלפפון מאותה משפחה). מבחינה קולינרית (שזו קטגוריה תלוית תרבות), פרי מתוק וירק לא מתוק. על פי אבחנה זו, האבוקדו אמור להיות ירק, אבל גם הוא פרי. אבל זה רק פתיח על קצה המזלג.

הפסקת השימוש במארזי קלקר הוא מהלך שאנחנו מעודדים מזה תקופה, מאז שמשרד החקלאות החל להילחם בצריכה בזבזנית באמצעות מכירת מארזי קלקר של ירקות ופירות, במקום בתפזורת. למרות נוחות השימוש, הקלקר מהווה מטרד סביבתי ונחשב לחומר שמזהם את הסביבה. החל בתהליך הייצור שלו וכלה בעובדה שלאחר שימוש חד-פעמי הוא נזרק ולוקח לו מאות ואולי אלפי שנים להתכלות. מחזור הקלקר אינו זמין כמו מחזור בקבוקי פלסטיק ומבחינתנו, כל מגש קלקר הוא סכנה סביבתית.

כפלטפורמה לשיווק ישיר של תוצרת חקלאית טרייה מחקלאים שאנחנו בודקים ומאשרים אישית, אנחנו בשוקבוק משתדלים מאוד להתנהל בצורה ידידותית לסביבה, ככל הניתן:

  • אנחנו מקפידים לעבוד רק עם משקים שמנהלים פיקוח הדוק על הדברה, ומפקחים על זה בעצמנו באמצעות בדיקות שגרתיות של מעבדה בלתי תלויה. ברשימת המשווקים שלנו יש כמה חקלאים יצירתיים, כמו אלוף שמאי שגוזם את עצי התפוזים בפרדס, שומר על רווח גדול בין עץ לעץ ואז בודק פיזית אחד אחד ומרסס רק עץ נגוע, לא ריסוס כללי למנע. או קיבוץ צרעה שבמטע הפקאנים שלהם הם מגדלים צמחיית כיסוי העוזרת להפחית, כמעט לגמרי, את כמות ההדברה. וישנן דוגמאות נוספות.
  • אנחנו בוחרים להעלות לתפריטים משקים שמתעדפים צורות גידול חסכוניות במשאבי הסביבה, כמו בתי גידול הידרופוניים.
  • לפני למעלה משנה פתחנו אפשרות טכנית, בעת ההזמנה, לבקש שימוש מופחת בשקיות ניילון בארגזי המשלוח. חלק ניכר מכם סימנתם בקובייה שאתם מעדיפים ירקות בתפזורת על פני אריזה בשקית.
  • אנחנו מובילים (ולדעתנו, גם היחידים בארץ) מדיניות של צריכה מידתית ע"י שיווק ישיר בשיטת "קודם מזמינים אח"כ קוטפים". שיטה ששמה סוף לזריקה לפח של תוצרת שנקטפה ללא ביקוש.

אז לא הכל מושלם עדיין, ואנחנו ממשיכים לשפר היכן שאפשר, ונשמח לעדכן אתכם על כך בשבועות הבאים.

מלפפוני בייבי של אלעד זהבי הם אחד מהמוצרים האהובים כאן. שימו לב שמהשבוע, תוכלו לרכוש אותם גם באריזת חיסכון משפחתית. מלפפונים קטנים, קראנצ'ים ועסיסיים, בגודל שילדים יכולים להחזיק ביד ולסיים. בזכות מידותיהם הקטנות, טעמם מרוכז יותר מטעמו של מלפפון גדול ויש בהם פחות מים. מלפפוני בייבי מתאימים מאוד לכבישה. ומי שלא החמיץ מלפפונים מימיו, זו ההזדמנות להתחיל. מלפפונים חמוצים תוצרת בית טעימים יותר ממלפפונים חמוצים קנויים ובריאים יותר בזכות חיידקי הפרו-ביוטיקה שהם מכילים, המסייעים לתפקוד מערכת העיכול ומערכת החיסון. ולא נשאיר אתכם בלי מתכון. לפני שמתחילים צריך למצוא צנצנת זכוכית בנפח שיכול להכיל את כמות המלפפונים שאתם מחמיצים. לא גדולה מדי, כדי שהמלפפונים לא יצופו בתוך המים, ולא קטנה מדי, כדי שלא תפצעו את המלפפונים תוך כדי דחיסה. לפני ההכנה צריך לעקר את הצנצנת במים רותחים ולשטוף את המלפפונים היטב ולנגב. תוודאו שהם אינם פצועים או חתוכים, זה עלול להרוס את כל התהליך.

ל-1 קילו מלפפונים (צנצנת של 2 ליטר עם מכסה שניתן לסגור הרמטית, רצוי מהסוג עם הגומי) צריך: 5-10 שיני שום פרוסות (תלוי כמה שום אתם אוהבים), צרור שמיר, ליטר מים (עדיף מינרלים או מסוננים) רתוחים עם 2 כפות מלח (נותנים למים להתקרר לפני שמוסיפים אותם למלפפונים), 2 כפות חומץ ופלפל צ'ילי חתוך לפרוסות (לפי טעמכם האישי). בתחתית הצנצנת מניחים חצי מכמות השמיר והשום. מסדרים את המלפפונים כך שהם ניצבים צפופים אחד ליד השני ומפזרים את שאר השמיר והשום בצנצנת, נסו לדחוס את השמיר והשום בעדינות גם בין המלפפונים. על הכול, תיצקו את המים המצוננים שרתחו עם המלח, עד שהצנצנת מתמלאת. חשוב לוודא שאף מלפפון לא מתרומם מעל המים. הוסיפו את החומץ ותסגרו את הצנצנת. 4 ימים במקום מואר אמורים להספיק למלפפונים קטנים.

חדש: פומלה בגודל אישי

כשלושה שבועות לפני תחילת האביב, עולה לשוקבוק פרי הדר חורפי חדש: פומלה אישית. היא קטנה בכ-70% (פלוס-מינוס) מהפומלה הגדולה, המשפחתית, אבל עדיין גדולה יותר מהפומלית. אז מה ההבדל ביניהן? פומלה היא פרי הדר טבעי שאינו היברידי, כלומר – שלא עבר הכלאה. פומלית היא הכלאה בין פומלה לאשכולית, לכן היא קטנה יותר ועגולה יותר (בצורתה היא מזכירה אשכולית) מהפומלה.

הפומלה הגיעה לארץ מדרום מזרח אסיה בתחילת המאה ה-20. הפומלה מכילה כמות יפה של ויטמין :C 61 מ"ג ל-100 גרם. פומלה אישית אחת יכולה להכיל מעל 300 מ"ג ויטמין C, שזה בערך פי 5 מהצריכה המומלצת לנשים ופי 4 מהצריכה המומלצת לגברים (ליום). ויטמין C מגן על המערכת החיסונית שלנו מפני מחלות החורף וזיהומים ויראליים שונים ונחשב לנוגד חמצון עוצמתי שמנטרל את הרדיקלים החופשיים, תורם להגדלת מאגר הקולגן בעור ומאט את הזדקנותו המוקדמת. בנוסף, הפומלה מכילה ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B, מינרלים חיוניים כמו אשלגן (המגביר את זרימת הדם ושומר על בריאות הלב שלנו), אבץ, נתרן שומנים בריאים, סיבים תזונתיים המסייעים לתקינות פעולתה של מערכת העיכול, בטא קורטן ועוד. הפומלה היא אחד מהפירות ששומרים על בריאות העצמות שלנו - יתרון חשוב לכולנו, בכל גיל: היא מכילה סידן המסייע לחיזוק העצמות ולשמירה על צפיפות עצם טובה, זרחן - שרובו חובר אל הסידן לשמירה על מבנה העצם, ומגנזיום המגביר את ייצור ההורמון "קלציטונין" שבבלוטת התריס, האחראי להחדרת הסידן לתוך העצמות ומקטין את רמת ה- PTH המופרש מבלוטת יותרת התריס הגורם לזליגת סידן מהעצמות לדם.

2 הפומלות שלנו, הגדולה והאישית, מגיעות מהמשק של צביקה כהן, בערוגות. צביקה ואחיו עמוס הם בנים ממשיכים במשק של אביהם ומגדלים מעל ל-1,000 דונם של פירות, ביניהם: ענבים, אפרסקים, נקטרינות, אפרסמון ומגוון פירות הדר. תיהנו.

עונת המסעדות חוזרת

כמעט שנה אנחנו בצום ממסעדות. אז נכון, היו משלוחים ובחלק מהזמן אפשרות ל-T.A אבל זה לא כמו להזמין מקומות מראש, לתכנן את הערב, מה ללבוש, מי ישמור על הילדים, להחליט אם נגיע ביחד או ניפגש שם, בקיצור: נפסיק לאכול את הראש ונעבור לטיפים:

  • שלח לחמך: לא כדאי להתפתות לאכול מהלחם שמוגש לפני הארוחה, חם, פריך ומעלה ניחוחות ככל שיהיה. אם אתם רוצים להעסיק את הפה שלכם עד שהמנות תגענה, ולא רק בשיחה, תזמינו שתייה דלת סוכר או צלחות טאפס עם מיני ירקות.
  • מנה אחת או ארוחה עסקית: ארוחה עסקית הכוללת מספר מנות עלולה להכיל המון קלוריות. במיוחד אם המרק מוסמך עם שמנת או קורנפלור, התוספת פחממתית (כמו אורז או תפוחי אדמה) והקינוח או השתייה חינם מכילים המון סוכר. העדיפו מנה אחת, בצלחת אחת, שכוללת מנת חלבון טובה, הרבה ירקות טריים או מבושלים ומעט פחמימה. בקשו מהמלצר להחליף את התוספות הקבועות בתפריט מפחמימה לירק כי עדיף לשלם אקסטרה על תוספת ירק מאשר לשלם בעליית רמת הסוכר או יותר מדי קלוריות.
  • כן משיחין בשעת הסעודה: אכלו לאט, עצרו מדי פעם, הניחו את הסכו"ם לצד הצלחת ורכזו את תשומת הלב במי שנמצא מסביב לשולחן, לא רק עליו. אכילה איטית תורמת לתחושת שובע, התשדורת מהמוח לגוף מגיעה עם המסר "קיבלתי את מה שאני צריך, אפשר להפסיק".
  • אל תדלגו על הארוחה שלפני: להגיע מורעבים למסעדה זה הדבר הכי לא נכון שאפשר לעשות. כי אז מתנפלים על האוכל, אוכלים שטויות, צורכים פחמימות ריקות שנותנות אנרגיה זמינה מהירה לגוף וככה גם משמינים. אם אתם יודעים שתרשו לעצמכם להתפנק במסעדה, בארוחה שלפני תאכלו קל: ירקות, דג, 3-4 כפות קטניות. זהו.

גם ליעל איסן, דיאטנית קלינית במחלקה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל-אביב, יש 3 טיפים עבורכם: לא משנה אם מדובר בארוחת בוקר מפנקת בבית קפה, עסקית צהרים או מפגש חברים בערב, תמיד אפשר לנסות לשמור על אכילה מאוזנת ובריאה, מבלי להתפשר על ההנאה מארוחה טעימה. אז איך אפשר לבחור נכון כשמזמינים אוכל או אוכלים בחוץ? בואו לגלות היכן "מסתתרות" הקלוריות...

  • יש לי ארץ טרופית יפה: הטרנד החם של העונה הוא ללא ספק אסאי בול (acai bowl). פרי היער אסאי מגיע מעצי הדקל של נהר האמזונס ועשיר במינרלים, בוויטמינים, בסיבים תזונתיים ובנוגדי חמצון. כשאנחנו מזמינים אסאי בול מחוץ לבית כדאי לקחת בחשבון שהתערובת כוללת תוספת סוכר ושאר תוספות ממותקות כמו גרנולה, אגוזים, שבבי קוקוס ושוקולד. אם בכל זאת אנחנו לא רוצים לפספס, כדאי להתייחס למנה כאל קינוח וכמובן שתמיד מומלץ לחלוק.
  • קח פרי ותהיה לי בריא: מיצי פירות ושייקים הם ללא ספק הפסקה מרעננת, בעיקר בימים חמים. חשוב לדעת שגם אם המיץ נסחט מפירות טריים ואינו כולל תוספת סוכר או ממתיקים אחרים כמו דבש או סילאן, לרוב הוא מכיל יותר ממנה אחת של פרי ולכן עשיר מאוד בסוכר (הסוכר הטבעי של הפרי-פרוקטוז). כך לדוגמה, כוס של מיץ תפוזים יכולה להכיל בין 3-4 תפוזים סחוטים וכ-6-8 כפיות סוכר ושווה בממוצע לכ-100 קק"ל. תמיד נעדיף לאכול את הפרי בצורתו המקורית וכך נהנה גם ממרכיביו התזונתיים: סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.
  • ירקות או לא להיות: כשאנחנו מנסים לשמור על משקל תקין, נעדיף להזמין סלט, מתוך הנחה שהוא דל בקלוריות. במסעדות רבות ניתן למצוא בתפריט סלטים עשירים בפחמימות, כדוגמת בורגול, עדשים וקינואה. במקרה הזה, הסלט מהווה מנת פחמימה לכל דבר, שלא לדבר על מנת הלחם כתוספת. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את הרוטב שיכול להכיל יותר קלוריות מהסלט כולו. מה אפשר לעשות? שימו לב למרכיבי המנה ובקשו את הרוטב בצד כך שתהיה לכם שליטה על הכמות במנה.

עוד טעימה:

תנובה מרקט - אתם מוזמנים
תנובה מרקט, בקרוב אצלכם
פירות הדר אקזוטיים
הנושאים הטריים
לונגן ותפוחי אדמה גורמה
מארז קטניות מונבטות לחמין
הפטנט שלנו לאבוקדו רך
פירות בירוק ויום המזון העולמי
אטינגר, גויאבה ורימוני מיץ
חוזרים לשגרה עם הטבת החודש
התפר שבין פירות הקיץ והחורף
האפרסמון הראשון של העונה
המתוק שבטבע
הרימונים והאספרגוס חוזרים
על תפוח בדבש ואבוקדו חדש
מנגו מאיה חוזר!
סברס ודלועים חדשים
הפסיפלורה חוזרת
ליצ'י, תירס ומעשים טובים
מה עדיף, יופי או בריאות?
הפירות החמים
החופש לבחור
האם אתם מוכנים ליורו?
החיים דבש
השחור, הלבן והמיטלי הקטן
היכונו לתפריט טבעוני בשוקבוק!
עשב החיטה מגיע לשוקבוק
מבצע על נבטי העמק
זרעים, פירות וגבינות לשבועות
קלחי תירס בשני צבעים
הקאמבק של הביס
חקלאי קום המדינה
המלצות לשבוע העצמאות
חוזרים לשגרה - חוזרים למדף
הפסח הזה, כמעט כולו שוקבוק
שוקבוק היא חלק מהשגרה

הטבת החודש תותים
התחרות מתרחבת
יום המשפחה 2021
עוגיות מתוקות ללא מדבקה
קוקוסים ומאפים
דם כחול: אוכמניות ישראליות
שוקבוק נפתח לתחרות
נבחרי 2020 בשוקבוק
העולים האחרונים של 2020
האס המנצח של החורף
ייו רימונים ופירמידת זעתר
תזונה לקראת החורף
הפינק ליידי הישראלי חוזר!
רוח שתות
מותג מאפים חדש
מי עלה? מי ניצח? מי מפסיד?
על קפה ושמן זית
הטבע חוזר לשגרה
נפלאות המורינגה
פירות שמתחלפים
שינויים במועדי המשלוחים!
ליקרים, תמרים וסיפורים
בחירות במדף התפוחים
נגישות