בחר ישוב שאליו תרצה שנגיע

שם עגלה:

שמור

עגלות שמורות

הזמנה מאוחרת

אנחנו חותרים לשיפור שירות המשלוחים שלנו. ב- 2019 העברנו לידנו את השליטה על מערך המשלוחים, במרבית אזורי החלוקה שלנו עברנו משבוע של 3 ימי חלוקה ל-5 ימי חלוקה והרחבנו את הפריסה הארצית. השלב הבא מתחיל כבר בשבוע הבא: הרחבת שעות ההזמנה באתר.

בתוך הקטגוריה הצפופה של אתרי משלוח פירות וירקות מהשדה הביתה, הדגש שלנו אינו על משלוח מעכשיו לעכשיו אלא על תוצרת טרייה שנקטפה בהתאם להזמנה שלכם, בסמוך למועד המשלוח שקבעתם. הסיבה היא: אנחנו לא מאפסנים תוצרת ומחלקים לפי הדרישה שלכם. כששומרים ירקות ופירות במחסנים ואפילו בקירור - זה לא טרי כמו לקטוף ולחלק בטווח של שעות. אנחנו קודם מקבלים את הדרישה שלכם ובהתאם - קוטפים את התוצרת. אי אפשר לקיים בפועל הבטחה של "ישר מהשדה מעכשיו לעכשיו". גם אם מבטיחים לכם - מבחינה לוגיסטית זה בלתי אפשרי. כדי להפוך את הבטחת הטריות לאפשרית צריך פרק זמן של יום אחד לפחות בין מועד ההזמנה למועד המשלוח.

מה קרה עד עכשיו?

שעת "סגירת ההזמנות" למועד מסוים הייתה 14:30. פרק הזמן המינימלי שהמתנתם מרגע ההזמנה ועד למועד המשלוח עמד על 26 שעות. לדוגמה: אם רציתם להזמין משלוח פירות וירקות לחיפה ליום שני אחה"צ (מועד המשלוח הראשון של השבוע) הייתם צריכים לסגור את ההזמנה עד ראשון ב- 14:30. מהיום, תוכלו לסגור את ההזמנה עד 20:30 ביום ראשון. מבחינתנו ומבחינת החקלאים זה אומר קיצור משמעותי בזמן התגובה. כלומר: המערכת מסכמת את כל ההזמנות ומשגרת אותן לחקלאים בשעות הלילה והחקלאים יורדים לחלקות שלהם במטרה להקדים את הקטיף, האריזה והשילוח למרכז הלוגיסטי שלנו.

זה לוח ההזמנות והמשלוחים החדש שלנו:

  • עבור משלוח לשני בשעות הערב – יש להזמין עד ראשון בשעה 20:30
  • עבור משלוח לשלישי בשעות היום – יש להזמין עד ראשון בשעה 20:30
  • עבור משלוח לשלישי בשעות הערב – יש להזמין עד שני בשעה 20:30
  • עבור משלוח לרביעי בשעות היום – יש להזמין עד שני בשעה 20:30
  • עבור משלוח לרביעי בשעות הערב – יש להזמין עד שלישי בשעה 20:30
  • עבור משלוח לחמישי בשעות היום – יש להזמין עד שלישי בשעה 20:30
  • עבור משלוח לחמישי בשעות הערב – יש להזמין עד רביעי בשעה 20:30
  • עבור משלוח לשישי בשעות הבוקר – יש להזמין עד רביעי בשעה 20:30

המשלוחים מתקיימים בשעות הבוקר והצהריים (בין 08:00 ל- 17:00) ו/או בשעות הערב והלילה (בין 16:00 ל-23:00). משלוחים שיגיעו לאחר השעה 22:00 יושארו ליד הדלת וישלח מסרון

אנחנו נשמח להרחיב את פריסת אזורי החלוקה שלנו ונעשה זאת בהתאם לכמות הביקוש. אבל זו כבר החלטה להמשך 2020.

החלטות לשנת 2020

לוח השנה העברי התחיל לפני כ-4 חודשים. רוב ה- New Year's Resolutions של תשרי כבר מזמן לא חלק משגרת החיים של רובנו. לוח השנה הלועזי נותן לנו הזדמנות נוספת. מהניסיון שלנו, הדרך הבטוחה ביותר לקיים החלטות היא לחשוב ברמה מציאותית "מה מתאים לי" ולבצע שינוי מדורג ולא קיצוני. הטיפים שריכזנו עבורכם אינם דרמטיים. הם לא מחייבים אתכם בהוצאה מיותרת וזורמות עם סגנון החיים וקצב החיים שלכם.

אז ברוח הספירה לאחור של חגיגות הסילבסטר, הנה 10 טיפים קלים איך לאכול בריא יותר. תבחרו 3, תתחילו ליישם להרגיש איך זה עובד לכם ותתקדמו משם:

  • לקנות ולאכול מזון עונתי: פירות קיץ באמצע מארס? פירות חורף באוגוסט? כנראה שמישהו עבד מאד קשה כדי "לתחמן" את הטבע או הקדים לקטוף את התוצרת שלו כדי להיות "ראשון על המדף". אל תאכלו את הרמאות הזאת. תוצרת חקלאית בעונתה היא טרייה יותר, בריאה יותר וטעימה יותר. וגם המחיר שלה שפוי.
  • לצרוך מזון מקומי ומזוהה: ירקות ופירות שמקורם אינו ידוע לכם הוא מקור לבעיות: צבעי מאכל שמשפרים את המראה שלהם אבל עלולים להזיק לבריאותכם, תנאי גידול, השקיה וריסוס שאף אחד לא אחראי לגביהם ותהליכי הובלה ואחסון לא מתאימים הם רק חלק מהבעיות המאפיינות תוצרת זרה. לתמוך בחקלאות ישראלית תורמת גם לבריאותכם האישית וגם לכלכלה המקומית.
  • תכינו בעצמכם סלט לארוחת צהריים במשרד: במקום להביא סלט חתוך מהבית בקופסה או לקנות סלט באחד מבתי הקפה היקרים, תקדישו עד 10 דקות מהפסקת הצהריים שלכם לחיתוך מהיר של ירקות. מנת הוויטמינים במיטבה, אתם שולטים בהיגיינת הכנת המזון, חסכתם כסף רב (בהצטברות חודשית) ועשיתם שינוי קל ומשמעותי בבריאות שלכם. אגב, כתמריץ: פעם בחודש, קחו את כל הכסף שחסכתם ותפנקו את עצמכם במתנה.
  • תבחרו בקפידה את חטיפי האנרגיה שלכם: חוק סימון המזון מאפשר לכם לשלוט בכמויות הסוכר, הנתרן והשומנים שאתם מכניסים לגוף. בשעה הזאת במהלך יום - שבה אתם מרגישים עייפות, העדיפו לאכול פירות יבשים מתוקים לצד אגוזים ושקדים שמאטים את קצב ספיגת הסוכר בגוף, קובייה-שתיים של שוקולד מריר עם אחוז קקאו גבוה או סלט פירות העונה (לא לחתוך מראש, להכין כשמתחשק).
  • תאכלו לפחות ירק אחד שגידלתם בעצמכם: גם על אדנית בעיר אפשר לגדל גינת תבלינים לתפארת. גם בחצר בית משותף אפשר להרים שיחי עגבניות או פלפלים, או ערוגות חסה. אגב, בתפריט השתילים שלנו עציצי הירקות הם עונתיים ובאתר חישתיל תוכלו למצוא מגוון טיפים. כך שגם "רוצחים סדרתיים" של עציצים יכולים לגדל תוצרת חקלאית לתפארת בתנאים בסיסיים.
  • לאכול כמה שיותר אבות מזון בארוחה: בין אם זה כריך לדרך, ארוחת ביניים או ארוחה עיקרית - מאד פשוט לשמור על הרכב שכולל ירקות, חלבונים, פחמימה, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. דוגמאות קלות: כריך מלחם דגנים, חביתה, ממרח טחינה, חסה ופרוסות עגבנייה. במקום חביתה אפשר לשלב חזה עוף, לבחור ירק או עלים שאוהבים או לחם מלא אחר. כשחותכים סלט אפשר להוסיף גבינה בולגרית או טונה, שמן זית כתית מעולה ולחם. ויש עוד מיליון אפשרויות, אפשר להסתדר גם בלי להחליף לחלוטין את המזונות שיש בבית.
  • מלא בריאות מסתתרת במזון מלא: אם קשה לכם, מבחינת הטעם, להחליף את "הלבנים" (לחם, אורז, קמח...) ב"מלאים" - עשו זאת בהדרגה. ערבבו אורז לבן ומלא באותו תבשיל (חצי-חצי), הכינו כריך עם פרוסת לחם לבן ופרוסת לחם מלא, חפשו באינטרנט נוסחאות להמרת קמח לבן בקמח כוסמין, שיפון או מלא.
  • יותר להכין בבית - בחוץ לקנות בחוץ: בלי סדנאות בישול, בלי לרכוש כלי מטבח חדשים, פשוט תתחילו לבשל קצת יותר ותוכלו לשלוט ברכיבים ובכמויות. באינטרנט יש מלא מתכונים לכל מאכל או מאפה שתרצו. אנחנו תמיד מוסיפים את המילה "קל" או "מהיר" לשם המתכון, בעת החיפוש.
  • תשתו יותר: תמצאו טריקים ותזכורות לשתות כוס מים בכל שעה-שעתיים. בחורף אפשר להמיר בכוס תה ירוק חם. אם תגדלו גינת תבלינים על אדן החלון (טיפ 6) תיהנו מאספקה טרייה ואורגנית של נענע, לואיזה או עלי חליטה נוספים.
  • חטא אחד קטן ביום: אבל באמת קטן. אם אין בעיה בריאותית, אין סיבה לא להתפנק. אבל גם כשהכל תקין, עדיין חשוב לשמר את המצב. מכורים לשוקולד? תעדיפו שוקולד מריר עם 60% קקאו ומעלה. לא יכולים לעמוד בפני מאפה טרי? תחלקו עם עוד מישהו את הקרואסון או פרוסת העוגה ועבור הילדים שלא יכולים בלי הביסלי או הצ'יפסים תעדיפו לרכוש חבילות משפחתיות שיש בהן אריזות קטנות. הילד יאכל שקית חטיף שלמה אבל קטנה יותר.

- כותב שורות אלו אינו רופא. בכל מקרה אין לראות בכתוב לעיל משום המלצה רפואית -

שעת כושר להתחיל

נעשה את זה קל: אל תרכשו מנוי לחדש כושר. עדיין לא. בואו נראה אם תוכלו להתמיד בהחלטה החדשה-ישנה בבית, תוך כדי שאתם עוד דברים. הנה 8 טיפים כיצד תוכלו לשלב קצת כושר גופני לשגרת היום שלכם. למה 8? רואים שלא הגעתם לאימון כבר הרבה זמן.

  • לא להיכנס לרכב בשביל כל שטות: לסופר השכונתי, ללוות את הילד לבית של החבר, להגיע למכון הכושר... את כל אלו אפשר לעשות בהליכה. תחליטו שעד 500-1000 מטר מרחק מהבית ליעד אתם לא מדליקים אוטו, תבדקו באפליקציית ווייז את המרחק המדויק ותתמידו.
  • מעלית או מדרגות: געתם לבניין עם מעלית? קחו החלטה: אם היעד שלכם נמצא עד קומה 4 - עולים ויורדים ברגל, ומקומה חמישית ואילך מעלית. ובגרסת המשקיעים: בכל מקרה עולים ברגל את 4 הקומות הראשונות וממשיכים במעלית את השאר.
  • מאמן אישי עדיף על מנוי שלא משתמשים בו: מאמן אישי ידרבן אתכם לביצועים, לא יוותר עליכם בקלות ולא יקשיב לתירוצים. בדיוק הבנאדם שיעמוד לצדכם ברגעים הקשים שבהם לא בא לכם לצאת מהבית לחדר כושר.
  • עומדים בתור? הפעילו את השרירים מלמטה עד למעלה: מתחילים בשרירי השוק האחוריים: מחזיקים בידית העגלה, עולים על קצות האצבעות ומורדים באיטיות את העקבים בחזרה. 8 עליות וירידות, מנוחה קצרה וסט נוסף. ככה 3-4 סטים. מי שיכול לעשות זאת ללא אחיזה בעגלה (עבודה על שיווי משקל) - עדיף. מי שיצאה לסידורים בנעלי עקב פטורה. לחיזוק שרירי הבטן: מכניסים ומוציאים את הבטן תוך כדי עמידה זקופה, בלי לזוז. 2-3 סטים של 8. (נשים: כיווץ רצפת האגן). לחיזוק שרירי הזרועות: קחו בקבוק שתייה, קרטון חלב או כל אריזה (לא קפואה) ששוקלת מעל קילו והפעילו את שרירי הזרועות הקדמיים: הצמידו את המרפקים לגוף, הרימו והורידו את הזרועות בקצב אחיד. שרירים אחוריים: ישרו את ידיים לצדי הגוף, כפות היד פונות לאחור, הרימו למקסימום - כל יד בנפרד.
  • עובדים על הכושר גם בעבודה: גם תוך כדי ישיבה אפשר לעשות הרבה. אפילו במקביל לקריאת דו"חות, לבדיקת המיילים או לגלישה בפייסבוק בלי שהבוסים יראו. תרגיל כיווץ השרירים הטבעתיים: מחזקים את שרירי הבטן הפנימיים, שומרים על רצפת האגן ומונעים דליפת שתן אצל נשים ויכולים להקל על כאבי גב. איך עושים? "מתאפקים" חזק-חזק ומרפים. 2-3 סטים של 8.
  • טיפ נוסף למקום העבודה: צריכים לדבר עם מישהו במשרד אחר? קומו ותצעדו אליו. ותרו על הווטצאפ, הטלפון או המייל.
  • קבוצת הליכה ותמיכה: חברים בקבוצת פייסבוק של השכונה? הוסיפו אתכם לווטצאפ של הבניין? תיזמו פעילות חד-שבועית: "הליכה +קפה". הולכים ביחד - בשביל הכושר, ובסיום ההליכה יושבים ביחד לקפה, בשביל הקשר.

יש לכם טיפים בריאים נוספים לשנת 2020? אל תשמרו אותם לעצמכם. תשתפו אותנו. בברכת שנה אזרחית טובה ועשור מתוק.

עוד טעימה:

על קפה ושמן זית
הטבע חוזר לשגרה
נפלאות המורינגה
פירות שמתחלפים
שינויים במועדי המשלוחים!
ליקרים, תמרים וסיפורים
בחירות במדף התפוחים
ענבי קרימסון ותפוחי גאלה !
תפריט הקיץ ממשיך להתמלא
עגבניית תמר היא שם דבר
חברים ונהנים
לימונים והופעת הגיזרונים
הקיץ הגיע: נא לפתוח פטריות
התירס הלבן חוזר
נשים יצירתיות ומוצרים חדשים
פלפלים, דבש ולחמים חדשים
יותר משקל פחות מחיר
מיטלי קטן ומתוק
ברכות לשר החקלאות החדש
חדש! מארזי שי לשבועות
מי יצא ומי נכנס?
חדש: מזון מן הטבע
מוצרים חדשים בשוקבוק
פירות הקיץ כבר כאן
היערכות משלוחים
צמחי מרפא במיצוי מיטבי
מגבירים את שירות המשלוחים
מתנה של בריאות בכל משלוח
יום האישה שמח ופורים מבדח
האבטיחים כבר כאן
יום המשפחות שמח בשוקבוק
לתת אמון זו אהבה
פירות יבשים: נכון/לא נכון
דיאטה ללא גלוטן
חוק הסימון ותוצרת חקלאית

בשוקבוק, קהילות נהנות יותר
מתכונים לחורף בריא
בחורף, מרק ירקות או סלט?
אריזות חיסכון והטבות דצמבר
דוד משה מגיע לשוקבוק
המלצות החקלאים לשר
הקדימו תזונה לחורף
הפירות שחיכיתם להם הגיעו
חודש הדר
פירות הפרימיום של שוקבוק
במקום לפח - מהפך!
2 הטבות לחודש החגים
לקראת קניות החג
אפרסהמון חדש בשוקבוק
ברכות לגדיד 2019
שלום ספטמבר
אזורי משלוח ותוצרת חדשים
רואים את השגרה באופק
אוגוסט של מתנות נמשך!
אוגוסט של מתנות בשוקבוק!
המנגו והתירס הלבן כבר כאן!
הישרדות עונת ה-וי.איי.פרי
החיים הוורודים של הבטטות
עלייה במשקל - רווח שלכם
נגישות